Handelsbetingelser

Følgende almene vilkår (”Handelsbetingelser”) gælder når du som konsument (”Kunde”) bestiller på www.rawfoodshop.dk (”Hjemmesiden”) og dertilhørende sider. Aftale indgås mellem dig og Recorganic Market Sweden AB, organisationsnummer 556857-3165 (”RawFoodShop”). Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om RawFoodShop findes på hjemmesiden. Vilkårene gælder kun for Kunden, som er forbruger, og som bestiller via hjemmesiden.

Webstedet, såvel som alt indhold på den, ejes af RawFoodShop eller dets licensgivere. Oplysningerne er bl.a. beskyttet af intellektuel ejendoms- og markedsret. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om varer, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden skriftlig tilladelse fra RawFoodShop.

RawFoodShop forbeholder sig ret til udsolgte varer og eventuelle billed- og skrivefejl på hjemmesiden, fx fejl i produktbeskrivelse eller teknisk specifikation, forkerte priser og prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører, valutaændringer) eller forkerte oplysninger om, hvorvidt et produkt er på lager. RawFoodShop har ret til at rette op på sådanne eventuelle fejl og til at ændre eller opdatere oplysningerne til enhver tid.

Hvis der er angivet en forkert pris for en vare, som kunden har bestilt, vil RawFoodShop naturligvis give kunden besked om dette og vente på kundens godkendelse af den korrigerede pris, før RawFoodShop fortsætter med ordren. Alle billedoplysninger på hjemmesiden skal kun ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garanteres at reproducere antallet af varer, kunden modtager, eller produktets nøjagtige udseende, funktioner eller oprindelse. RawFoodShop er heller ikke ansvarlig for informationer på hjemmesiden, der kommer fra en tredjepart.

  • Aftale & Bestilling

    For at kunne bestille på hjemmesiden skal kunden være 18 år og bo i Danmark. Rawfoodshop accepterer ikke kreditkøb for personer under 18 år ifølge dansk lovgivning. Rawfoodshop forbeholder sig ret til at nægte eller ændre kundens ordre i individuelle tilfælde (for eksempel hvis kunden har angivet ukorrekte personlige oplysninger og / eller har betalingsanmærkninger).

    For at foretage et køb via hjemmesiden skal kunden acceptere vilkårene. Ved at acceptere Vilkårene forpligter kunden sig til at overholde vilkårene i sin helhed og accepterer at have læst oplysningerne om personlige data og have godkendt brug af personoplysninger og cookies i overensstemmelse med Rawfoodshops privatlivspolitik. En aftale om køb indgås kun, når Rawfoodshop har bekræftet kundens ordre, og kunden har modtaget ordrebekræftelse fra Rawfoodshop via e-mail.

    Rawfoodshop opfordrer kunden til at gemme denne ordrebekræftelse for eventuelle kontakter med Rawfoodshop kundeservice. Hvis ordren er tilbagekaldt, refunderer Rawfoodshop eventuelle betalinger foretaget af kunden eller dets betalings- eller kreditkortvirksomhed i forbindelse med ordren.

    • OBS! Hvis du ikke modtog din ordrebekræftelse efter ordren, kan du søge efter den i spam-mailen!
  • Kampagner & Tilbud

    Rawfoodshop kan fra tid til anden tilbyde kampagner på hjemmesiden, der kan have mere favorable vilkår end det, der er angivet i disse vilkår. Disse mere favorable vilkår gælder, så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke varer, der er angivet af Rawfoodshop i forbindelse med kampagnen.

    Rawfoodshop forbeholder sig ret til at tilbagekalde sådanne kampagner til enhver tid. Ved afslutning eller tilbagekaldelse af en kampagne gælder disse Vilkår og betingelser uden ændringer. Tilbud på specifikke varer på webstedet er gyldige i et begrænset tidsrum og så længe lager rækker.

    OBS! Det er ikke muligt at kombinere flere rabatkoder.

  • Betalingsmetoder

    For at gøre din shoppingoplevelse endnu mere behagelig tilbyder vi en række populære betalingsmetoder.

    Vi accepterer mange forskellige betalingsformer, og vi stræber efter at tilbyde de mest populære og sikreste metoder i dit land. Du kan se de betalingsmetoder, der er tilgængelige i dit land under bestillingsprocessen.

    Walley Checkout

    I samarbejde med Walley tilbyder vi betaling med Walley Checkout. Walley Checkout samler alle de vigtige betalingsmåder i en og samme løsning – vælg mellem MobilePay, direkte bank- og kortbetaling, faktura eller delbetaling (betalingsmulighederne kan variere over tid). Du bestemmer selv, hvilken betalingsmåde du vil bruge ved kassen, inden du bekræfter købet.

    Faktura eller delbetaling indebærer, at du først betaler efter at have modtaget varerne. Du kan derefter vælge enten at betale hele beløbet på en gang eller opdele det i mindre rater. Forfaldsdatoen kan variere og fremgår af den faktura eller delbetalingsfaktura, som sendes til dig. Leveringsmåden og eventuelle gebyrer, der påløber, vises i kassen, inden du bekræfter købet. En kreditprøvning udføres og indebærer i nogle tilfælde, at en kreditvurdering foretages. Ved forsinket eller udebleven betaling debiteres et gebyr samt morarente. De fuldstændige vilkår for Walley finder du her: Vilkår og her SECCI.

     my.walley.dk kan du se alle dine fakturaer fra Walley.

    Du kan betale for dit produkt / dine produkter på de måder, der er angivet på webstedet på tidspunktet for dit køb. Bemærk, at vilkårene for hver betalingsmetode og også fortrolighedspolitikken for disse betalingsmetoder kan variere afhængigt af udbyderen.

    Walley support DK

    Phone: +45 89 88 34 61
    E-mail: hello@walley.dk

    Opening hours:
    Monday – Friday 08:00-17:00

  • Priser & Betaling

    Ved bestilling via hjemmesiden gælder de priser, der er angivet på hjemmesiden. Priserne er i danske kroner og er inklusive moms. Priserne inkluderer ikke betaling og forsendelsesomkostninger, som angives særskilt.

    Vi anvender os af Walley Checkout. Kvittering for kortkøbet hos Rawfoodshop sendes via e-mail til den e-mail du har angivet i din ordre. Personlige data håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning.

  • Forsendelse & Levering

    Forsendelse

    Postnord valgfrit leveringssted 49 DKK - Gratis fragt over 399DKK*

    Postnord Hjemlevering 98 DKK*

    *Forsendelsesomkostninger tillægges ordrer over 20kg samt til hjemlevering. 

    Leverering

    Vælger du at få leveret din pakke til en nærliggende boks, skal du downloade Postnords app.

    Ved normal belastning afsender vi ordrer inden for 1-3 arbejdsdage.

    Varer, der er på lager, leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på Hjemmesiden.

    Den forventede leveringstid på produktet fremgår af ordrebekræftelsen, i kassen og/eller på den relevante produktside på Hjemmesiden. Ved kampagner/tilbud kan det tage lidt længere tid. Medmindre andet specifikt er aftalt og en levering tager mere end 30 hverdage og dette ikke skyldes dig som kunde, har du ret til at fortryde købet.

    Du vælger den forsendelsesmetode du ønsker ved kassen. Pakker skal normalt afhentes personligt med gyldig legitimation. Hvis du bestiller en pakkeboks, skal du muligvis også downloade fragtmandens app. Hvis du ønsker at forlænge opholdet til 14 dage, bør du kontakte os eller transportøren hurtigst muligt, dog garanterer vi ikke, at dette er muligt.

    Kunden modtager altid en besked, der viser, hvor og hvornår pakken skal afhentes. Meddelelse kan ske via e-mail, almindelig post og såfremt Kunden har oplyst et mobilnummer, også via telefonopkald eller SMS.

    Husk at posthuset opkræver et gebyr for at ændre modtager og/eller adresse, så prøv altid at oplyse den korrekte adresse ved bestilling. Gør du ikke dette, skal du betale dette gebyr direkte til os, for at vi kan ændre.

  • Ej Afhentet Forsendelse & Skadet Gods

    Hvis du ikke afhenter pakken, har Rawfoodshop ret til at opkræve et gebyr på DKK 300 for ekspedition og fragt.

    Bemærk venligst at du skal afhente din pakke for at kunne anvende din returret. Hvis varerne er beskadigede under levering, skal du bede Postombudet om at notere dette og reklamere pakken på stedet.

    Hvis du først opdager, at varerne er beskadigede, når du kommer hjem, skal du kontakte os direkte på support@rawfoodshop.dk og tage et billede med din mobil på skaden og vedhæfte den i e-mailen til os.

  • Afbestilling

    Annullering af ordrer er mulig uden omkostninger til kunden, indtil det tidspunkt, hvor ordren udføres i forbindelse med afsendelse af ordrebekræftelsen. Afbestilling efter at ordren er udført er ikke mulig. Du som kunde er forpligtet til at modtage forsendelsen i alle tilfælde, hvis vi har ekspederet din ordre. Det kan tage op til 30 minutter, før ordrebekræftelsen er sendt til din angivne e-mail-adresse på bekræftelsen.

    Kontroller, at e-mailen ikke ender i din "spam" - mappe eller papirkurven ved en fejltagelse. Hvis du på trods af dette bestiller igen, før du modtager bestillingsbekræftelsen, tælles dette som en ny ordre, og vi kan ikke garantere, at vi kan standse dobbeltordrer på grund af et højt tryk på ordrer. Derfor skal du kontakte os først pr. mail, før du bestiller en ny ordre, så vi kan kontrollere om den er gået igennem eller ej.

    Vi kan ikke håndtere tillægsordrer.

  • Vores produkter

    Vores produkter er ikke beregnet til at forhindre, behandle eller helbrede nogen sygdom / alvorlig sygdom.

  • Returpolitik

    Ved køb af varer på Hjemmesiden gælder en 14-dages afbestillingsret altid i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder, at kunden har ret til at annullere sit køb ved at underrette RawFoodShop herom inden for 14 dage fra tidspunktet for Kundens eller Kundens agent har modtaget de bestilte varer (returretsperioden).

    Returretten gælder ikke for følgende typer varer:

    - Varer med brudt forsegling (fx kosttilskud, kosmetiske produkter, elektronik, vægte og lignende produkter) samt varer der hurtigt kan forringes eller blive for gamle (fx kosttilskud, helsekostvarer og andre fødevarer).

    Hvis varer, der ikke er omfattet af fortrydelsesret, returneres til Rawfoodshop, og kunden ønsker at få Produktet sendt tilbage til kunden koster det 99 DKK. Hvis kunden ikke kontakter os vedrørende ny udsendelse inden for 30 dage, fortabes retten til produktet, som kasseres.

    Returneringer må ikke ske ufrankeret, som efterkrav eller lignende. Hvis varerne ikke ankommer til RawFoodShop senest 14 dage efter meddelelsen om returret, anses kunden for at have accepteret købet.

  • Reklamationer

    Leveringsfejl skal reklameres indenfor 14 dage efter udleveringsdato. 

    Da det er madvarer, skal man sørge for, at produktet er okay på leveringstidspunktet. Fødevarer påvirkes hurtigt af eksterne faktorer som lys, kulde, varme osv. Vores mad kan ændre sig i farve, smag, tekstur og udseende, da vi hele tiden får nye partier fra forskellige afgrøder og sorter. Økologiske produkter har en anden håndtering, og mange sorteres i hånden, så det kan naturligvis forekomme skaller, kerner eller rester fra planten, samt mindre stenrester og grus. Dette påvirker på ingen måde kvaliteten af produkterne eller deres næringsindhold.

    Smagen kan også opleves anderledes end på f.eks. konventionelle produkter eller fordi det er forskellige batches. Vi kan ikke håndtere klager, hvis man ikke kan lide smagen, det skal være en åbenbar fejl på produktet. Vi forbeholder os ret til at undersøge produktets kvalitet hos vores leverandør for at finde ud af om der er fejl på produktet eller ej.

    Farverne / udseendet på vores køkkenmaskiner og udstyr samt desuden produkter (mad) kan se anderledes ud på billedet end i virkeligheden. Dette kan skyldes forskellige lysindstillinger i forbindelse med fotograferingen, hvorfor vi forbeholder os ret overfor det faktum, at farven sandsynligvis ikke matcher præcist virkeligheden.

    Alle reklamationer skal sendes til adressen:

    Rawfoodshop Scandinavia AB, Öjavadsvägen 8, Port L1, SE-376 36 SVÄNGSTA.

    • Vedlæg ALTID en note i kassen med navn og ordrenummer og hvad sagen omhandler, ellers har vi ikke mulighed for at gå videre med sagen.
    • Man bør altid først maile til os og reklamere produktet indenfor 14 dage. Derefter må du returnere det som et brev eller en pakke for egen regning.
    • Vi kan ikke afhente pakker eller breve på servicesteder, du skal derfor sende direkte til vores adresse angivet ovenfor og ikke sende brevet eller pakken anbefalet. Rådfør dig evt. med Posten eller DHL, hvilken service du skal vælge for varen, så den ikke sendes til et ombud.
    • Observer at vi har op til 30 dages ekspeditionstid på reklamationer.
  • Tilbagebetaling

    Al kreditering vil blive foretaget inden for 30 dage. Det er Walley, vores betalingsudbyder, som tilbagebetaler dig som kunde. Hvis det tager ekstra tid, skal du kontakte dem direkte.

    Walley Denmark:

    Phone: +45 89 88 34 61
    E-mail: hello@walley.dk

    Opening hours:
    Monday – Friday 08:00-17:00

  • Force Majeure

    Rawfoodshop er fritaget for straffen for manglende opfyldelse af en forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis fejlen er baseret på befriende omstændigheder som angivet nedenfor, og omstændighederne forhindrer, hindrer eller forsinker fuldførelsen.

    Frigivende omstændigheder omfatter bl.a. handlinger eller udeladelser fra regeringen, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller større uheld. I kraft af force majeure indgår statslige beslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, såsom beslutninger om advarselstekster, forbud mod salg og mere eller et unormalt fald i markedet.

  • Tvister

    Tvister i disse købsbetingelser, der ikke kan løses mellem parterne eller Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) eller den tilsvarende instans i hvert land, skal afgøres ved en svensk domstol, Malmö Tingsrätt, da firmaet Rawfoodshop har sit registrerede kontor i Sverige.

Log ind
Fik du det rigtigt?