Handelsbetingelser

Følgende almene vilkår (”Handelsbetingelser”) gælder når du som konsument (”Kunde”) bestiller på www.rawfoodshop.dk (”Hjemmesiden”) og dertilhørende sider. Aftale indgås mellem dig og Recorganic Market Sweden AB, organisationsnummer 556857-3165 (”RawFoodShop”). Detaljerede kontaktoplysninger og anden information om RawFoodShop findes på hjemmesiden. Vilkårene gælder kun for Kunden, som er forbruger, og som bestiller via hjemmesiden.

Webstedet, såvel som alt indhold på den, ejes af RawFoodShop eller dets licensgivere. Oplysningerne er bl.a. beskyttet af intellektuel ejendoms- og markedsret. Det betyder, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout og information om varer, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden skriftlig tilladelse fra RawFoodShop.

RawFoodShop forbeholder sig ret til udsolgte varer og eventuelle billed- og skrivefejl på hjemmesiden, fx fejl i produktbeskrivelse eller teknisk specifikation, forkerte priser og prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører, valutaændringer) eller forkerte oplysninger om, hvorvidt et produkt er på lager. RawFoodShop har ret til at rette op på sådanne eventuelle fejl og til at ændre eller opdatere oplysningerne til enhver tid. Hvis der er angivet en forkert pris for en vare, som kunden har bestilt, vil RawFoodShop naturligvis give kunden besked om dette og vente på kundens godkendelse af den korrigerede pris, før RawFoodShop fortsætter med ordren. Alle billedoplysninger på hjemmesiden skal kun ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garanteres at reproducere antallet af varer, kunden modtager, eller produktets nøjagtige udseende, funktioner eller oprindelse. RawFoodShop er heller ikke ansvarlig for informationer på hjemmesiden, der kommer fra en tredjepart.

Fragtafgifter

Posten - MyPack  Danmark 2-3 dage 65:-
Posten Hjemmeleverance Danmark 2-3 dage  298:-

Gratis Fragt

Ved køb over 500:- tilbyder vi gratis fragt

Handelsvilkår

  • Priser & Betaling

    Ved bestilling via hjemmesiden gælder de priser, der er angivet på hjemmesiden. Priserne er i danske kroner og er inklusive moms. Priserne inkluderer ikke betaling og forsendelsesomkostninger, som angives særskilt.

    Vi anvender os af Klarna Checkout i kassen, til kortbetaling.

    Kvittering for kortkøbet hos RawFoodShop sendes via e-mail til den e-mail du har angivet i din ordre.

    Personlige data håndteres i overensstemmelse med gældende lovgivning.

  • Aftale & Bestilling

    For at kunne bestille på hjemmesiden skal kunden være 18 år og bo i Danmark. RawFoodShop accepterer ikke kreditkøb for personer under 18 år ifølge dansk lovgivning. RawFoodShop forbeholder sig ret til at nægte eller ændre kundens ordre i individuelle tilfælde (for eksempel hvis kunden har angivet ukorrekte personlige oplysninger og / eller har betalingsanmærkninger). For at foretage et køb via hjemmesiden skal kunden acceptere vilkårene. Ved at acceptere Vilkårene forpligter kunden sig til at overholde vilkårene i sin helhed og accepterer at have læst oplysningerne om personlige data og have godkendt brug af personoplysninger og cookies i overensstemmelse med RawFoodShops privatlivspolitik. En aftale om køb indgås kun, når RawFoodShop har bekræftet kundens ordre, og kunden har modtaget ordrebekræftelse fra RawFoodShop via e-mail. RawFoodShop opfordrer kunden til at gemme denne ordrebekræftelse for eventuelle kontakter med RawFoodShop kundeservice. Hvis ordren er tilbagekaldt, refunderer RawFoodShop eventuelle betalinger foretaget af kunden eller dets betalings- eller kreditkortvirksomhed i forbindelse med ordren.

    OBS! Hvis du ikke modtog din ordrebekræftelse efter ordren, kan du søge efter den i spam-mailen!

  • Afbestilling

    Annullering af ordrer er mulig uden omkostninger til kunden, indtil det tidspunkt, hvor ordren udføres i forbindelse med afsendelse af ordrebekræftelsen. Afbestilling efter at ordren er udført er ikke mulig. Du som kunde er forpligtet til at modtage forsendelsen i alle tilfælde, hvis vi har ekspederet din ordre. Det kan tage op til 30 minutter, før ordrebekræftelsen er sendt til din angivne e-mail-adresse på bekræftelsen. Kontroller, at e-mailen ikke ender i din "spam" - mappe eller papirkurven ved en fejltagelse. Hvis du på trods af dette bestiller igen, før du modtager bestillingsbekræftelsen, tælles dette som en ny ordre, og vi kan ikke garantere, at vi kan standse dobbeltordrer på grund af et højt tryk på ordrer. Derfor skal du kontakte os først pr. mail, før du bestiller en ny ordre, så vi kan kontrollere om den er gået igennem eller ej.

    Vi kan pt ikke håndtere tillægsordrer.

  • Leverance

    Varer, der er på lager, leveres normalt inden for det antal arbejdsdage, der er angivet på Hjemmesiden.

    Varens forventede leveringstid angives i ordrebekræftelsen, ved kassen og / eller på den aktuelle produktside på Hjemmesiden. Under kampagner / Ugens deals kan det tage lidt længere tid. Med mindre andet er aftalt specifikt, og levering tager mere end 30 arbejdsdage, og dette ikke afhænger af dig som kunde, har du ret til at annullere købet. Du vælger den fragtmetode, du ønsker ved kassen, og udleveringsstedet vælges automatisk af PostNord udfra den postadresse, som angives på ordren.

    Hvis pakker skal indløses, skal Kunden gøre dette inden for den angivne frist i aviseringen. Pakker skal normalt hentes personligt med gyldigt ID og ordrenummer. Kunden modtager altid en avisering, der viser, hvor og hvornår pakken skal hentes. Avisering kan ske via e-mail, almindelig post og hvis Kunden har givet et mobilnummer også via SMS. Observer at PostNord opkræver et gebyr for at ændre modtagere eller adresse, så forsøg altid at angive den rigtige adresse på bestillingstidspunktet. Hvis du ikke gør dette, skal du betale dette gebyr direkte til os, så vi kan ændre detaljer.

  • Ej Afhentet Forsendelse & Skadet Gods

    Hvis du ikke afhenter pakken, har RawFoodShop ret til at opkræve et gebyr på DKK 300 for ekspedition og fragt.

    Bemærk venligst at du skal afhente din pakke for at kunne anvende din returret. Hvis varerne er beskadigede under levering, skal du bede Postombudet om at notere dette. Hvis du først opdager, at varerne er beskadigede, når du kommer hjem, skal du kontakte os direkte på support@recomarket.se og tage et billede med din mobil på skaden og vedhæfte den i e-mailen til os.

  • Kampagner & Tilbud

    RawFoodShop kan fra tid til anden tilbyde kampagner på hjemmesiden, der kan have mere favorable vilkår end det, der er angivet i disse vilkår. Disse mere favorable vilkår gælder, så længe kampagnen er aktiv og for de specifikke varer, der er angivet af RawFoodShop i forbindelse med kampagnen. RawFoodShop forbeholder sig ret til at tilbagekalde sådanne kampagner til enhver tid. Ved afslutning eller tilbagekaldelse af en kampagne gælder disse Vilkår og betingelser uden ændringer. Tilbud på specifikke varer på webstedet er gyldige i et begrænset tidsrum og så længe lager rækker.

  • Returpolitik

    Ved køb af varer på Hjemmesiden gælder en 14-dages afbestillingsret altid i overensstemmelse med gældende forbrugerbeskyttelseslovgivning. Dette betyder, at kunden har ret til at annullere sit køb ved at underrette RawFoodShop herom inden for 14 dage fra tidspunktet for Kundens eller Kundens agent har modtaget de bestilte varer (returretsperioden).

    Returretten gælder ikke for følgende typer varer: Varer med brudt forsegling (fx kosttilskud, kosmetiske produkter, elektronik, vægte og lignende produkter) samt varer der hurtigt kan forringes eller blive for gamle (fx kosttilskud, helsekostvarer og andre fødevarer). Hvis varer, der ikke er omfattet af fortrydelsesret, returneres til RawFoodShop, og kunden ønsker at få Produktet sendt tilbage til kunden koster det 99 DKK. Hvis kunden ikke kontakter os vedrørende ny udsendelse inden for 30 dage, fortabes retten til produktet, som kasseres. Returneringer må ikke ske ufrankeret, som efterkrav eller lignende. Hvis varerne ikke ankommer til RawFoodShop senest 14 dage efter meddelelsen om returret, anses kunden for at have accepteret købet.

  • Reklamationer & Returer

    Leveringsfejl skal reklameres indenfor 14 dage efter udleveringsdato. Da det er madvarer, skal man sørge for, at produktet er okay på leveringstidspunktet. Fødevarer påvirkes hurtigt af eksterne faktorer som lys, kulde, varme osv. Vores mad kan ændre sig i farve, smag, tekstur og udseende, da vi hele tiden får nye partier fra forskellige afgrøder og sorter. Økologiske produkter har en anden håndtering, og mange sorteres i hånden, så det kan naturligvis forekomme skaller, kerner eller rester fra planten. Dette påvirker på ingen måde kvaliteten af produkterne eller deres næringsindhold. Smagen kan også opleves anderledes end på f.eks. konventionelle produkter eller fordi det er forskellige batches. Vi kan ikke håndtere klager, hvis man ikke kan lide smagen, det skal være en åbenbar fejl på produktet. Vi forbeholder os ret til at undersøge produktets kvalitet hos vores leverandør for at finde ud af om der er fejl på produktet eller ej.

    Farverne / udseendet på vores køkkenmaskiner og udstyr samt desuden produkter (mad) kan se anderledes ud på billedet end i virkeligheden. Dette kan skyldes forskellige lysindstillinger i forbindelse med fotograferingen, hvorfor vi forbeholder os ret overfor det faktum, at farven sandsynligvis ikke matcher præcist virkeligheden. Alle returer skal sendes til adressen: Recorganic Market Sweden AB, Öjavadsvägen 8, Port L1, SE-376 36 SVÄNGSTA. Vedlæg ALTID en note i kassen med navn og ordrenummer og hvad sagen omhandler, ellers har vi ikke mulighed for at gå videre med sagen. Man bør altid først maile til os og reklamere produktet indenfor 14 dage. Derefter må du returnere det som et brev eller en pakke for egen regning. Vi kan ikke afhente pakker eller breve på servicesteder, du skal derfor sende direkte til vores adresse angivet ovenfor og ikke sende brevet eller pakken anbefalet. Rådfør dig evt. med Posten eller DHL, hvilken service du skal vælge for varen, så den ikke sendes til et ombud.

  • Tilbagebetaling

    Al kreditering vil blive foretaget inden for 30 dage. Det er Klarna, vores betalingsudbyder, som tilbagebetaler dig som kunde. Hvis det tager ekstra tid, skal du kontakte dem direkte.

  • Force Majeure 

    RawFoodShop er fritaget for straffen for manglende opfyldelse af en forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis fejlen er baseret på befriende omstændigheder som angivet nedenfor, og omstændighederne forhindrer, hindrer eller forsinker fuldførelsen.

    Frigivende omstændigheder omfatter bl.a. handlinger eller udeladelser fra regeringen, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller større uheld. I kraft af force majeure indgår statslige beslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, såsom beslutninger om advarselstekster, forbud mod salg og mere eller et unormalt fald i markedet.

To Top